Angel - Flipsyde




Halloj på er alla!

 

Nu är det ca 2 veckor sedan sist och jag känner att det finns så mycket att skriva om men vet knappt var jag ska börja?!

Jag har haft turen att få en ängel i knät, 24 år gammal med 2 underbara barn på köpet.
Hon är från KGA, har en tuff attidyd men också en mjukhet som ständigt förundrar mig!
Det har blivit ca 2 veckors underbara träffar på både hemma och borta-front, upp vid 7 för påklädnad av en 3-åring + en 4 eller ja... snart 5-åring. Väldigt viktigt det där med "snart" 5 år! =)
Men men, jag och siffror?!
Tempot på morgnarna är ca 300 km/tim!
 (& I Love It )
Sedan bär det av till dagis! I bilen blir det oftast deras val av låt... kan nästan hela texten på den snart... men det ska vi inte gå in på nu=)

Iväg till skolan för att ta tag i livets stora mysterier! Vad kan man säga om pedagogik egentligen?! Kan man säga att det inte finns några rätt eller fel inom pedagogik så länge det håller sig inom lagens ramar?!
Och vad är i såna fall lagens ramar?
Av egen erfarenhet så har jag fått lära mig att det är olika från person till person... ( liten fundering som vägrar släppa taget om min stackars hjärncell)

Jag har även en till trevlig nyhet=)
Från och med igår så är jag lägenhetsinnehavare här i KGA!
Har haft en visning på den tidigare och då stod det mellan mig och 1 till, men JAG FICK DEN! HAHA =)
Kvinna på Hyresbostäder har varit en klippa i det här fallet och hon har hållit mig informerad hur det har gått hittills!
Och när hon ringde igår så, trots stängd klassrumsdörr, så kunde hela klassen få ta del av mitt glädje-tjut=)
Iväg för att skriva på kontrakt och fick sedan nyckeln på momangen.
Ellie var en ängel och hjälpte mig att snabbt som fan flyttpacka & köra grejer, så då återstår bara sängen och en hylla på internatet + lite grejer hemma hos mamma! Fan va smidigt=)

Nej nu tror jag nog att att jag ska ta och runda av lite, men jag ska bli bättre på att uppdatera bloggen, tillägnat er som påpekar det =)






"Antingen så finner vi en väg, eller så gör vi en egen väg"


Kommentarer
Postat av: Robban

Angel Flisyde har man ju läst ett par veckor nu...............

2010-02-09 @ 21:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0