This Is My Life - Gasolin'




Helgen börjar lida mot sitt slut men det har varit en händelserik helg må jag säga!

Det började med jobb i fredags, med en hel del människor faktiskt, och det blev riktigt kul =)
Jag och en jobbarkompis hade förberett med lite olika material då kvällen handlade om våra 5 sinnen.
Det var riktigt kul att se att så många ungdomar verkligen kan samarbeta, peppa och framförallt ha så roligt tillsammans!
som sagt, det blev en succé!

Efter jobbet så blev det en trevlig kväll/natt hemma hos en kär vän med diverse förfriskningar i flytande form =)
Jag hade skitkul då jag har lärt mig grogga med hjälp av en sodastream... haha=)
Det blev helt galet roligt men jävlar vad alkohol det gick åt?!
Öl, Whiskey och Explorer!
Vi hade det så trevligt så t.om jag, vid halv 5 på morgonkvisten var tvungen att påminna Grek att vi skulle upp tidigt!

På lördagen så kom min yngsta syster på besök med inräknad övernattning på internatet...
Det började med en bussresa från Örebro till KGA med roliga samtal om skola, livet, killar, sport och diverse små roliga saker.
När vi kom fram till skolan så började tjatet om pulkaåkning =) och det är juh inte så konstigt med tanke på att hon är 8 år och har med sig egen pulka.
Jag har inte haft så kul på länge =)
Det har varit full fart här på internatet i ca 2 dagar... Mina kära kurskamrater har varit guld värda, jag menar, finns det bättre människor som kan hantera barn/ungdomar bättre än ett par fritidsledare?!
Det blev film på kvällen med Ice Age 3 och mys i storsoffan på internatet, ganska skönt att somna till filmen med en tjej på högerarmen, syrran på vänster och den sista lite på sidan av!
Det var ganska skönt att syrran kom i säng i vettig tid iallafall, jag tycker själv att jag är en ansvarstagande storebror! Så det så!
Blev en rätt tidig morgon med frukost och barnprogram! Det är tydligen sånt barn behöver?!
Frukost alltså!
Kan erkänna att jag kände mig lite sliten när jag vaknade. Hade riktigt svårt att tro att en sådan liten halv-människa skulle ta så mycket plats när jag ändå har en 1.40 säng?!
Mina kära kurskamrater gjorde ytterligare en dunder insats då dom hjälpte mig med korvgrillning och grillpinne-täljning. Säger bara tack! =)
Jag tycker det var väldigt kul att ha henne här, men kan känna att jag behöver några timmars vila innan skola och jobb imorgon!

Jag får tacka för mig och jag önskar er andra en trevlig kväll=)



"Kärlek handlar om att ständigt förlåta - och bli förlåten"

Kommentarer
Postat av: Erica

Tack själv för en trevlig helg!

2010-01-18 @ 00:13:47
URL: http://ickacka.blogg.se/
Postat av: Farsan

Det är dåligt med uppdateringar i bloggen....Skärpning....

2010-01-26 @ 13:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0